30 December 2010

bahagia itu hak semua..


bismillah

ok murid-murid.sile ikot cekgu yer. B.A.H.A.G.I.A = bahagia

tol tak klu saya cakap bende alah ni da jadi macam satu rebutan sekarang. ala-ala anugerah bintang popular gitu. sumer orang dup berebutkan kebahagiaan. sumer orang nak. tapi tak semua orang ade 'luck'. hanye insan-insan teristimewa. insan terpilih aje yang dapat. betol ke gitu?

klu kite tanye definisi bahagia pade sesiapa aje. pasti kite boleh denga macam-macam versi jawapan. dan kite tak ade hak langsung nak menidakkan definisi itu. masing-masing ade huraian sendiri. ade yang kate :

bahagia = banyak duit
*klu cam tu..bill gate la yang paling bahagie*

bahagia=paling cantik
*abes tu..ratu cantik tu bahagie la??*

ok. terpulang pade masing-masing sebenarnye nak letakkan nilai bahagia itu pada apa. tak ade yang salah. tak ade yang betol. sumernye boleh diterime. jangan risau. tak dikire markah exam punyer.. :D

tapi. secara peribadinye. saya melihat bahagia itu apabila orang-orang. insan-insan disekeliling saya bahagia. bile lihat orang-orang yang kiter sayang tersenyum gembira. dapat kongsi saat-saat indah bersama. setiap kesusahan dan kegembiraan itu dikongsi sama rata. dan itulah bahagia. sekurang-kurangnya bagi saya..

ye. fikiran manusia sentiase berbeza. tidak sama. tapi peluang mendapat bahagia itu sentiase same. sentiasa ade untuk semua..

sekian saje. assalamualaikum :D






No comments:

Post a Comment