12 November 2012

antara keperluan dan keinginan


bismillah..

beselah kalau ujung ujung taon ni an. jari tuh laju je klik klik kat website website book publisher. (bace : ujung taon adelah mase yang sesuai untuk borong buku sebab banyak sale) kih3. disebabkan hlovate tak kluarkan novel terbaru. makenye website jemari seni memang terselamat la dari diterjah..

destinasi website yang jadi sasaran baru baru ni adalah portal PTS.com. selongkar punyer selongkar. jumpelah beberape buku yang menambat hati ni an. amper amper je nak klik 'add to cart'. twink twink . eh, jap jap. betol ke aku nak beli ni?

ok. cek bajet jap. and list barang yang nak beli. aiyaaa. nampaknye ade pertembungan disitu. bermulalah persidangan antare akal dan hati. yang mane satu keperluan? yang mane satu keinginan? wooho. susah jugak nak decide. nak kene amek kire pelbagai aspek. akhirnye. sidang rakyat memutuskan supaye peng-shoping-an buku terpakse ditangguhkan ke mase akan datang sebab perlu dahulukan list yang sedia ade.. hohoho. tak pelah. tak de rezeki nak beli buku ag (=..=)

kesimpulannye. antare incik keperluan dan incik keinginan. perlu dahulukan incik keperluan walaupun memang dah maklum yang incik keinginan akan merajuk..

# terengat kate kate ustaz pahrol ahmad juoi : keperluan ditimbang oleh akal dan budi. keinginan diukur oleh nafsu dan emosi !


No comments:

Post a Comment