26 February 2014

seindah mimpi


bismillah

alhamdulillah. senyum atas segale nikmat yang Allah berikan selama ini

salah satu impian terbesar dalam hidup aku. nak jejak kaki ke mekah. nak solat kat masjidil haram. nak tengok kaabah. nak cium hajarul aswad. maken hari impian itu maken membuak buak

sebab tuh bile dapat tahu ade orang yang nak pergi umrah mahupun haji. hati akan sendirinya akan teruja plus sayu. nak nak bile orang cerite pulak pengalaman kat tanah suci mekah. lagilah rasa macam nak banjir je air mata nih. haish

dan semalam mungkin sebab syok sangat bertweet dengan si budak anum pasal impian nak ke mekah. siyes. jeles pulak rase bile tahu parents anum dapat pergi mekah. moge moge Allah pilih diri ini jejak tanah suci mekah jugak satu hari nanti. ameen

nak dijadikan cerite. boleh pulak perasaan teruja tuh bawak ke alam mimpi. siap mimpi ag. walaupun mimpi tuh singkat je tapi cukup untuk buat hati berbunga bunga. senyum

aku mimpi aku pengsan taem tuh and sedar sedar ade kat satu tempat yang sumer orang pakai baju puteh. rata rata pakai jubah. ade yang pakai telekung sembahyang. aku rase tuh kawasan perempuan sebab sumernye perempuan. takde laki. sumer orang tengah bizi ke hulur ke hilir taem tuh. dan takde orang pun perasan aku yang tengah terdampar kat situ.

lepas tuh aku nampak kaabah dari jauh tapi tak mampu nak g dekat sebab taem tuh badan tengah lemah. aku nampak ade orang yang sembur badan dia dengan kasturi. subhanallah. wangi sangat bau kasturi

subhanallah. tak dapat nak bayangkan perasaan taem tuh. aku macam tercari cari kat mane aku taem tuh tapi sampai ke sudah aku tak tahu.

alhamdulillah. terime kaseh Allah. terime kaseh Allah. maseh terbayang bayang lagi kaabah. moge Allah pilih diri ini untuk jadi tetamuNya suatu mase nanti. ameen

No comments:

Post a Comment