22 November 2011

transformasi terus berlaku, ukhwah tetap satu..



celik pejam celik pejam. dah lima hari rupenye sedang enak menikmati musim cuti semester. dan celik pejam celik pejam jugak. dah berakhir sudah program PPISMP [ program persediaan ijazah sarjana muda pendidikan ]. juga celik pejam celik pejam. dah amper setahun setengah bergelar pelajar maktab a.k.a pelajar IPG [ institut pendidikan guru]..

rasa sangat pantas masa itu.. klu dulu rase lambatnya masa merangkak mengalahkan siput yang tengah bersiar-siar ambek angen diwaktu petang. nak-nak taem esemen tengah berlambak. tak pun taem angen exam datang bertamu..rasa macam nak tolak-tolak je masa tu nak kasi gerak cepat siket..

tapi sekarang..cepat pula rasa masa tu berlari. da nak melangkah ke satu ag stage..PISMP [ program ijazah sarjana muda pendidikan ]..taon depan insyaALLAH dapat junior. dalam kata laen da bleh berlagak sebab da jadi senior. oh yer, taon ni di IPG AFZAN tiada pengambilan untuk unit PAI..so nye, kiteorang still ag junior..(^,~)

ok. sekarang mood nak imbau kembali zaman muda mudi, zaman nerd, zaman skema. setahun setengah berkongsi kelas dengan 20 kawan yang lain. 14 darinya lelaki. first time sebenarnye dapat classmate yang ramai lelaki dari perempuan. jadinye, secara tak langsung mereka yang selalunya dapat kongker class...*yeke??* sabar je la..

setahun setengah jugak kiteorang sama-sama melakar warna-warni di atas kanvas kenangan berpandukan pengalaman..ada yang indah, suka, duka, kelam, kelabu, ceria. semua ada. macam-macam rasa. pahit, manis, masam, masin, payau. semua ada. macam-macam gelagat. gurau, senda, rajuk, pujuk. semua ada..

setahun setengah jugak masa mengenali diri masing-masing. semua ada cerita masing-masing. semua ada gelagat masing-masing. ada karenah masing-masing. juga ada karekter masing-masing. saling melengkapi. terasa hati, makan dalam itu mainan biasa dalam persahabatan.  dengan mainan itulah kita melakar kenangan..

maseh ada 4 tahun masa untuk bersama mencipta memori di dalam ukhwah yang terpatri..moga ukhwah itu akan selalu harum mekar bergerak bersama hari..kawan-kawan PAI SK 2010. terime kaseh atas segalanya. mohon maaf eklas dari hati andai ada salah silap mahupun luka di hati..

 

salam sayang..
cik atin 

p/s : sekali ukhwah termetrai, usah kasi terlerai.. :)








4 comments:

  1. eh2...kwn pai sk jew?? neh haa..kwn PAI yg ni neh..xnak time kasih? wakaka.. prasan pai aku neh..kui3

    ReplyDelete
  2. sorry la. ni spesel entry tok classmate aq...tapiii memandangkan mcam da ade request 2 napaknye aq kene wat gak la entry tok sahabat2 aq yg laen...hua3

    ReplyDelete
  3. kui3..haha..org saje jer~~~ huehehhe :p

    ReplyDelete
  4. ceeyhhh...ko ngan rumate ko same je...syok sgt gune ayat 2...ha3

    btw aq mmg ade niat pun nak wat specel entry tok kwan2 6t...be patient erk....kih3

    ReplyDelete