15 December 2011

baru aku tahu bahagian satu..


assalamualaikum sumer..

eceli tiada yang menarik pada entry ini, juz nak kongsi satu cerita. ini siang tadi punyer cerita. maseh same macam hari-hari lepas..

alhamdulillah. hari ini macam cepat siket abes ngaja budak-budak. nak kata ramai. tak ramai sangat. nak kate siket. tak siket sangat. tapi entah la. mayb sebab arini ngajar dalam speed yang laju kot. yeke? ntah. tak pasti. tapi yang pastinya pukul 4 petang da siap ngaja budak-budak ni. (^.^)

jadi. rini sempat la ngajar fardhu ain kat dyorang ni.. arini sebagaimana subjek yang dijadualkan adalah subjek akhlak. macam biasa. papan puteh kat depan tu akan jadi mangsa contengan. sebahagian isi buku disalin pada muka papan puteh tu. dan budak-budak akan salin tulisan di papan puteh tu pada buku masing-masing. itu biasa..

yang luar biasenye hari ini. lepas dyorang siap salin. taem dyorang anta buku untuk disemak. dyorang kene bace ape yang dyorang tulis. ntah kenape. tergerak hati nak suruh dyorang bace. mayb sebab masa ada lebih siket kot hari ini..


lepas sorang. sorang. kemudian tiba turn sorang budak ni. bukan budak. darjah enam mungkin. tak pun tingkatan satu. tidak pula aku siasat..

"haa..cepat bace. ustazah nak denga "


"saya tak reti bace jawi ustazah"

hah? suprise monkey aku. sebelum ni taem bace ramai-ramai. (oh. itu kebiasaan lepas tulis dyorang akan bace ramai-ramai ape yang ditulis dipapan puteh). aku tengok sumer macam boleh bace. and aku pun tak berape risau. agpun sumer da besar panjang. jadi. aku assume sumer da lancar jawi. tapi sapa sangka..

aku tengok tulisan yang berbekas dibukunya. cantek. bersih. urmm.. baru aku tahu. aku silap selame ni,. betul la. pengajaran secare personal itu lebih berkesan.. ade bende baru aku belajar hari ini.. alhamdulillah. terima kaseh ya ALLAH..

yang pasti bukan dye seorang rupenye..

p/s : kene fikirkan langkah seterusnya.. (",)

2 comments:

  1. nak belajar dgn ustazah jugak la..boleh?

    ReplyDelete
  2. a'ah..mmg boleh sgt la..esok daftr msuk klas erk...kih3

    ReplyDelete