01 July 2012

..............................


dahulu
kengkadang. aku rindukan aku yang dahulu. ramah tak kire siapa. happy tak mengira mase. suke ketawa riang teman yang begitu setia. yakin dalam segale. tiade istilah putuas asa. cukup elergik dengan tangisan.

peristiwa itu
peritiwa yang cukup buat aku jatoh tergolek. peristiwa yang pada mulanya aku anggap biase. yang pasti tiade tinggal kesan. tapi aku silap. sepurnama berlalu. akhirnye aku akur aku belum mampu melupakan segala kepedihan itu. kesakitan itu. duka itu. aku tak mampu menipu diri aku sendiri..

sekarang
jujur. aku tak suka aku yang sekarang. hanya mampu simpan bicara dalam hati. teragak agak dalam segala tindakan. senyuman hilang tercicir tertanam di bawah tanah. dikala sendiri hanya meluahkan segalanya melalui tangisan hati. hanya senyuman plastik yang mampu aku ukir. agar sekeliling tak gusar

masa depan
ya ALLAH. aku tak pernah sesal dengan segala ketentuan yang telah Engkau tetapkan buatku. aku redha dengan segalanya. ya ALLAH kuatkan jiwaku. kuatkan langkahku. kuatkan jasadku.. aku yakin Kau sentiase ade untukku..

kawan kawan
terime kaseh kalian. walau macam amane aku sorok sedih aku kalian pasti dapat hidu. sentiase ade bersama aku. sentiase sediakan bahu untuk aku. sentiase sabar dengan aku. tak jemu hadiahkan kate kate buat aku. hanya ALLAH yang mampu membalas segalanya.

2 comments:

  1. KAKAK BESAR.. bahu saye kecik je untuk bagi pinjam.. tapi, saye ade kasih sayang yang besar nak bagi free kat KAKAK BESAR...insyaAllah :)

    ReplyDelete
  2. kenape aku baru perasan komen ko ni. aiissh. btw thanx a lot smallsis sebab slalu ade untuk bigsis :)

    ReplyDelete