17 September 2012

farrah natiqah : pergimu tiada galang gantinya..


bismillah..

hari ini 17 september 2012. genap seminggu pemergian kau.. pemergian yang cukup memberi kesan mendalam pada diriku..

2 tahun lamenye kite berjiran. cume tahun ini kite ditakdirkan untuk berbeza aras walupun maseh menghuni blok yang same. tapi aku maseh terengat kate kate kau di awal tahun dulu

" tak ape fatin. walau kite dah tak berjiran. kau tetap jiran aku sampai bile bile "

lepak melepak dibilik kau adalah perkare biase. terjah menerjah itu juga normal. bergelak ketawa berkongsi cerite sambil melantak makanan. kengkadang bilemane malas berjalan itu mula menyinggah di dalam diri kite telefon pula mejadi mangsa. kengkadang rase macam sengal aje. bilik sebelah sebelah pun maseh bermesej juga..

kisah persahabatan kite bukan hanye dipenuhi dengan gelak tawa. kite same same berkongsi kisah duka. saling meminjam bahu dikala tangisan membasahi pipi. saling memberikan semangat dikala semangat itu maken luntur ditiup angen. saling menguatkan dikala lemah menguasai diri..

satu perkara yang aku kagum dengan engkau. kau maseh mampu tersenyum cerie di hadapan manusia walaupun sebenarnye hatimu tengah berduka. kau bijak menyembunyikan duka. perkara yang aku tidak mampu lakukan dulu. sungguh. aku belajar sesuatu dari kau. belajar tersenyum di dalam menghadapi kesusahan..

kini. itu semua hanya tinggal kenangan. kenangan indah yang akan sentiase tersimpan kemas di dalam kotak hati. walaupun jasad kau tiada lagi disini. namun. namamu akan sentiase terpahat kukuh didalam hati..

betapa aku sayangkan kau. Allah lebey sayangkan kau. tenanglah kau disana. berbahagialah kau disana. pasti kelak aku akan menyusul jua. moga moga kite akan bertemu dipintu syurga..

sungguh. Allah sebaek baek tempat kembali. yang pergi tetap akan pergi. tidak akan kembali. itulah realiti. sungguh aku tidak mampu lagi menipu diri. 

farah natiqah bt mohd basri. aku redha dengan pemergian kau. moge kau ditempatkan dalam kalangan orang beriman.. ameen ya rabbal alameen..

14 ogos 1992 - 10 september 2012. al fatihah buatmu sayang..



2 comments:

  1. someone pesan kat siswi..

    kalau sygkn org yg da tiada.. byk2 kn doa utk doa.. moga dia tenang kt sana..

    jgn sedih ye syg.. :)

    ReplyDelete