16 December 2012

cabaran taip tanpa backspace/delete ape2


bismillah.

okey. entry ni ditujukan khas buat sahabat baik aku munbulan a.k.a munira anuar. kemaen ag dye suh aku sahut cabaran dye ni. siap mentionmemtion*cis. dah ade silap satu* name aku lagi kat entry dye tuh. terharu okey. terharu.. aku sebenarnye tak tahu nak tulis ape. tapi yang pastinye aku nak taip denagn penuh hati hati sebab tak nak bagis salah. ok. nampaknye. maken banyak salah ejaan disitu.. ha3

aku rase aku dah taw nak tulis ape. aku nak tulis pasal budak ni. budak mun. aku kenal budak ni. seingat aku. aku start kenel dye kat blog dye. ni la bagusnye alam maya. lepas tuh. ditakdirkan pestime kami jumpe kayt surau. *punyer lah suci tempat perjumpaan kami*. aku atk engat sape tegur sape dulu. tapinye itulah pestime kami berborak.

lepas tuh. start dari situlah kami maken kerap plak lepas sesame. aku ngan dye ni memang tak boleh lepak sesame. normal la klu lepak 4 jam. macam macam bende yang kami borak. klu dye tak datang bilik aku. aku yang datang bilik dye. penah skali tuh kiteorang lepak sesame sampai pagi. tengok tengok dah pukul 5 pagi. ish3. bile dipikirkan balek,. dasyat jugak kiteorang ni. tapi nak wat gone. asal jumpe je bnayk plak ceritenye.. ha3

satu lagi. budak mun ni jugak yang selalu jadi mangse aku. disebabkan aku ni ade masalah mengantuk dalam kelas sokmo. makenye. asal aku ngantok je meang aku akan mesep mun. tak kesah la klu taem tuh lecturer dup ngajor depan pun. lepas tuh mulelah dup sengih sorang sorang. si mun ni pun satu. ade je idea pelik pelik dye nak suh aku ilang ngantok. tapi sebenanrnye dye tak sedar yang dye tuh adalah ubat ngantok aku (mun, sile terharu dengan ayat ni :P )

satu lagi. bende pelik yang aku penah wat dengan dye. kiteorang pernah bergayut dengan telepon even mase tuh kiteorang same same kat ostel je. aku tak engat lame mane. tapi lame la jugak. taem tuh aku tengah sedey sebenarnye. sebab malas nak berjalan. jadi manfaatkan lah phone an.. ha3

oh yer. dye nih jugak pernah mneg-terharu-kan aku. taem tuh aku tengah menabahkan hati sebab tak balek rayer kat umah an. rayer adidiladha a.k.a rayer haji taem tuh. dye lah yang bersusah payah tepon aku. bergayut kejap. at least dapat la ilang kejap rase sedey tuh.. he3

klu aku nak tulis belake moment moment kami berdua. meang sampai esok pun tak abes. tapinye aku rase ni je lah. cebisan kecil moment moment persahabatan kami. moge Allah merahmati persahabatan kami. dan moger persahabatan kami kekal hingga syurga. sayang ko mun. ukhwah fillah..untung sape dapat mun ni. he3. tapinye mun ni dah berpunyer. harap maap jejake jejake idaman malaysia sekalian. kih3

# lepas disemak semak. rupenye banyak jugak kesalahan kesalahan dalam entry ini. mohon pade guru bahase melayu tidak memarahi saye yer. he3


8 comments:

  1. oi oi..aku bukan nak gelak..tapi aku terharu dengan bende2 kau tlis ni..kehkeh..duk sengih sorang duk ingat momentossss..huhuu...well, kau dah sahut cabaran aku, orait, kau buat la 1 cabaran pulak, aku nak buat..kehkeh..love u :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah. misi berjaye. punyerlah beriyer aq tulis dgn sepenuh hati. akhirnye berjaye jugak buat ko terharu. kih3. simpan kemas kemas memontosss kite. 6t bleh criter kat anak cucu :P

      uurm. cabaran yg entry garang tuh rasenye ko xsahut ag an? aq tunggu ni.. ha3.. btw love u tu, tri, for, faif, sik, seven, eik, nain, ten :)

      Delete
    2. kehkeh..iye..insyaAllah... eh entry pasal garang tu..err..nak kene amik mase pikir strategy dulu..hahhaa..tgk la nanti..kuikuikui :D

      Delete
    3. haa. pikir memolek strateginye. xpe akan ku sabar menunggu entrymu.. kih3

      Delete
  2. sahabat sejati sentiasa bersama suka dan duka..sahabat baik akan menangis bila kita duka dan berusaha membuat kita ketawa..sahabat yang paling istimewa bila dia sentiasa mengingakan dan mengajak kita menuju ke jalan kehambaan kepada Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup. hadirnye sahabat mewarnai lagi kanvas kehidupan kita. dan sebaek baek sahabat ialah sahabat yang membawa kite ke syurga :)

      Delete
  3. Ha...mujur tulis nota kaki siap2 ye.. Ni akak guru bm, baca mula2 kena perhati baru faham maksud. Tapi, seronok akak baca..best ada kawan baik yg boleh kita berkongsi suka duka.

    ReplyDelete
  4. maap akak. maap.mmg lepas semak balek entry ni rase bersalah sebab banyak sangat ejaan. tapi terpakse patuh pade peraturan cabaran. kih3

    alhamdulillah.. moge tali persahabatan yang dibina diredhai Allah :)

    ReplyDelete