17 April 2013

sebuk bukan alasan


bismillah

sebelum kita mulakan esemen bahasa arab kita malam nih. marilah same same kite mengupdate blog terlebih dahulu. HAHA

mood meng-update blog tengah melimpah ruah bagaikan mencurah-curah ke ladang gandum. hasrat hatinye nak update entry pasal trip ke langkawi ari tuh. tapi memandangkan rasenye entry berkenaan bakal mengambil masa aku yang agak lame. makenye kite postpone dulu entry tuh. kite wat entry laen dulu.. boleh?

dalam sesebuah organisasi. antara aktiviti penting adalah aktiviti merangka aktiviti. nak nak taem awal awal. kemaen ag semangatnye. plan nak buat aktiviti tuh la aktiviti nih la. itu bagus.

yang tak berape bagusnye bile dah sampai sudahnye rancangan hanya jadi rancangan. alasannya : SEBUK. kalau ikot sebuk memang tak kan penah padam dalam kamus kehidupan kita. dari hari ke hari. memang akan bertambah amanah yang kita pikul. kerja itu kerja ini. so, kita lah yang kene pandai pandai nak curi masa.

bak kata rumet aku : KENE PANDAI MANAGE MASA

haaa. cukup lah tuh entry untuk malam nih. kan dah cakap tadi. tak boleh tulis entry panjang-panjang kang teramek mase plak. agpun partner aku dah anta mesep tuh. taw taw je dye aku tak start buat ag kerja kumpulan. perlu undur diri. jumpe lagi laen kali.

sebelum aku berenti menaip mohon semua yang membaca nih doakan aku rajen dengan banyaknya untuk siapkan dua lagi esemen, satu laporan BIG dan juga beberapa artikel untuk majalah yang tak siap siap lagi nih.. may Allah bless us always :)


4 comments:

  1. Amboi bersemangatnya cikgu atin ni...teruskan macam ni ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah kak. moge Allah beri kekuatan untuk terus bersemangat :)

      Delete
  2. sentiasa kuat semangat melawan kekangan waktu.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah. moge tak kalah mengejar waktu yang maken laju :)

      Delete