02 July 2011

.::SETIAP ORANG AKAN MERASAINYE::.



kadang-kadang kite tertanye-tanye. dalam berbilion-belian manusia yang ade kat muke bumi ni kenape kite yang kene. sedangkan ramai ag kan orang kat lua sane?. padahal semua orang taw. idup ini adalah ujian. perjalanannye umpame roda berputar. ade kale berade di atas. ade kale berade di bawah.


tapi sedar atau tidak sebenarnye. kesedihan. kehilangan. kekecewaan. itu semua adalah adalah 1 petanda bahawa dunia ini bukan lah manis dan indah semate-mate. dan kenape kite pulak yang kene? ini adalah kerana kite adalah istimewa. hanye insan terpilih sahaje yang layak untuk menerime ujian i2. dan yang pasti seberat mane pun ujian i2. ianye mampu untuk kite hadapinye. sebab ALLAH i2 tidak pernah zalim terhadap hambaNya. pasti ade kesenangan selepas kesukaran. dan pastinye setiap kesukaran itu akan berakhir. cume kite tidak tahu bile masenye akan tibe.


dan engatlaah dalam menghadapi ujian hidup kite tidak pernah keseorangan. ALLAH sentiase ade bersame kite. hadapilah setiap ujian itu dengan sabar dan tenang. easier said than done. but belom try belom tahu. may ALLAH bless us !

2 comments:

  1. hurmm. btul tu btul. Allah bri kita ujian tu tnda Allah syg pda diri kita.

    ReplyDelete
  2. yup...setiap yang terjadi pade kite adalah yang terbaek untuk kite..

    ReplyDelete