18 July 2013

buat silap itu normal


bismillah

ni la pekdah dye kalau taem bace novel sampai kat part sedih tertido. lepas tuh mula lah terbawak bawak mood sedih tuh sapai keesokan harinya. dup bad mood seharian. lepas tuh satu kerja pun tak jalan. kalau jalan pun buat banyak silap. dah buat banyak silap tuh mulalah nak emo tak semena. lepas dah emo mulalah rase bersalah =.='

rasa nak hantuk kepale kat dinding pun ada. tak pun nak bungkus badan dalam selimut harry porter. aci tak?

hey, rilek. rilek !

buat silap itu normal. mane ade manusia yang sempurna. ye dak? even elien pun ade silap jejak planet. eh?

kang orang orang tua selalu pesan. belajar dari kesilapan. so. tak salah pun klu wat silap. yang salahnya kalau wat silap lepas tuh tak nak amek pengajaran. lepas tuh dup ulang kesilapan yang sama. haa. yang nih memang salah kuasa mega lah..

engat !

setiap yang terjadi dalam hidup kita nih adalah ibrah terbaek untuk kita. bak kata orang. pengalaman guru terbaek kehidupan. again. tak de orang yang perfect !

jangan risau. rase bersalah itu kejap je. sari dua ag baek lah. jangan dup tegang tegang muke sangat. kalau rase nak nanges. nanges je. kalau rase malu nak nanges. gi cari teman. sebab malu kalau nak nanges taem ade orang :p

okey lah. tak leh tulis panjang panjang. sat gi ade kelas. kang ustazah tutup pintu plak kalau lambat lambat. doakan kitew yer =)


14 comments:

  1. saya pun suka baca novel..tapi xde la sampai terbawak-bawak nak tido..kalau menangis, waktu tgh baca je la. habis cerita habis la nanges..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah. bagus nye. mebi sebab sy nih terlebih feeling. tuh yg sampai terbawak bawak mood novelnye tuh.. kih3

      Delete
  2. Novel apa yg atin baca tu sampai meleleh-leleh airmata.
    Nasib baik tak bawa ke mimpi..

    Harap sekarang dah ok ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. novel untuk awak teja aulia by syud.. cite pasal persahabatan.. dan dan je taem tuh ade prob ngan member.. tuh yg buat ag feeling tuh,, he3

      Delete
  3. rara dah jarang baca novel.. tapi rara suka baca doremon.. hehe.. btw sume org ta lari dr buat silap.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy pun bukan slalu bace novel. taem taem ade mood je.. he3. klu komik suke layan conan je.. yg laen mcam xbrape masuk line.. he3

      kan? pelik kalau ade manusia yang ngaku dye tak pernah wat silap :)

      Delete
  4. don't emo2 cayang.. Tpi kak zara pun kadang2 nangis gak bila baca novel kt part sedih..pastu ok lah..heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. besa lah kak. klu dah perempuan. mudah ngat tersentuh emosi dye.. alhamdulillah. ok da sket skrang nih :)

      Delete
  5. adoi.. sampai nangis.. bese r.. kan.. kita kan perempuan.. haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah. perempuan kan emo siket.. ha3

      Delete
  6. dari setiap kesilapan itulah kita membina landasan perubahan..kesalahan..kesilapan..kelalaian semua guru terbaik untuk kita bangkit semula sebenarnya..kalau kita sentiasa betul..takut riak pulakkan..jadi terseliuh sedikit itu buat kita lebih berhati-hati..berwaspada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol. sebab tuh orang slalu cakap pengalaman guru terbaek dalam sebuah kehidupan. kan? :)

      Delete
  7. btol. setiap org buat salah. cuma jgn lakukan benda yg salah tu berulang kali la kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah. klu kali pertama buat salah itu normal tapi klu dah banyak kali buat kesalahan yang sama tuh memang ta berape nak cerdik la an? :)

      Delete