09 July 2013

salam ramadhan 1434H


bismillah

tahukah anda sebenarnya ramadhan dah sampai?

alhamdulillah. alhamdulillah. marhaban ya ramadhan. akhirnye ramadhan yang ditunggu tunggu selamat tiba. alhamdulillah. Allah maseh pinjamkan usia untuk menikmati ramadhan kali ini. semoga berkesempatan untuk menjalani hari hari di dalam ramadhan 1434H hingga ke hujungnya. biiznillah

semoga kita semua dapat manfaatkan ramadhan kali ini dengan semaksimum mungkin. mungkin sebelum nih kita terlalu sibuk berkejar dengan urusan dunia yang tidak pernah putus. ini lah masa untuk slow down siket  urusan dunia dan memberikan tumpuan penuh kepada bulan ramadhan yang mulia nih..

Abu Hurairah r.a. berkata, Rasulullah s.a.w. bersabda; “Apabila masuk bulan Ramadhan terbukalah pintu-pintu syurga dan terkuncilah segala pintu neraka manakala sekelian syaitan dirantai dan dibuka segala pintu rahmat.”
(HR Bukhari & Muslim)

ramadhan datang sebulan sekali dalam dua belas bulan. tiga puluh hari dalam tiga ratu enam puluh lima hari. nak nak pulak Allah dah janjikan bulan ramadhan nih dengan keberkatannya, keampunannnya dan juga akan melipat gandakan pahala bagi mereka yang berusaha melakukan amal kebaikan dalam bulan yang mulia nih..

tak kan maseh nak sia-siakan peluang keemasan ini? inilah mase untuk menggali sedalamnya lombong pahala..

semoga ramadhan kali ini lebih baik dari ramadhan sebelumnya. semoga segala amalan kita di dalam ramadhan kali ini diterima oleh Allah. ameen

selamat menjalani ibadah puasa untuk semua umat Islam di seluruh dunia..

p/s : rindu kenangan ramadhan dua tahun lepas. Allah Allah T__T

No comments:

Post a Comment